Svijest kod naših bosanskohercegovačkih građana o domaćim prehrambrenim prizvodima koji su izloženi nepravednoj konkurenciji na izuzetno niskom nivou. Te je opravdana kampanja „Kupujmo, koristimo domaće“, koja je već nekih dvanajest godina prisutna na prostoru BiH.

Povremeno se osjeti napredak, ali u državi koja nam je jedna, jedina, treba da je imperativ svakog bosanca i hercegovca domaća hrana i domaći prehrambreni proizvodi koji se proizvode na našem prostoru. To su uvidjeli i učenici i uposlenici JU Gimnazije Živinice koji su danas , 29.marta, u svojim prostorija ugostili eminentne stručnjake nutricioniste kao i nekoliko domaćih proizvođača koji su zajedno sa učenicima razgovarali na pomenutu problematiku.Održani okrugli sto na temu„Domaća hrana, značaj i konzumiranje domaćih prehrambenih proizvoda“ rezultirala je zaključcima koji mogu biti od izuzetne važnosti kada je u pitanju napredak bosanskohercegovačke privrede i društva.

Na okruglom stolu učešće je uzeo dr. Midhat Jašić,redovni profesor sa Univerziteta u Tuzli , nutricionista , koji je istakao trnute anomalije u bosanskohercegovačkom društvu siromaštvo, nezaposlenost i korupciju , koja nagria svako društvo pa i naše. Istaknuto je značaj nutritivnih vrijednosti domaćih prehrambrenih proizvoda koji su dostupniji kontrolama od strane Agencije za kvalitet hrane, o tome su pričali predstavnici Agencije za certificiranje Halal kvalitete.Gosti iz javnog i kulturnog života naše lokalne zajednice , kao i učenici i uposlenici imali su priliku čuju koji je značaj i prednost kupovine domaće hrane.

I sami učenici su koji su učestvovali u realizaciji današnjeg za našu gimnaziju izuzetno važnog događaja, istakli da se susreću kroz časove odeljenske zajednice, kao i časove biologije i hemije o vrijednostima domaćih proizvoda i uključeni su u kampanju „Kupujmo, koristimo domaće“,kroz razne projekte , ali današni projekat ima praktičnu vrijednost, jer je u okviru okruglog stola organizovan i prvi sajam domaće hrane,gdje je nekoliko privrednih subjekata na svojim štandovima ponudili svoje svoje domače prehrambene proizvode koji su se mogli degustirati i ujedno potvrditi kvalitet domaćeg proizvoda. Učesnici prvog sajma domaće hrane su poznati na našim prostorima jer oni su se pokazali kao bitan faktor u razvoju lokalnih zajednica jer zapošljavaju veliki broj stanovništva , generatori su finansiskih pozitivnih tokova u našem društvu. Ali ni učenici nisu ostali dužni , pa su u okviru vijeća učenika JU Gimnazije Živinice, organizovali svoje štandove, gdje su izložili svoju hranu koju su sami pripremali i koju su pokazali učesnicima okruglog stola i učesnicima sajma da i oni znaju priređivati izuzetno atraktivne slatkiše, kolače.

“Upalimo svjetlo” u BH ekonomiji

Na održanom okruglom stolu na temu „Domaća hrana, značaj i konzumiranje domaćih prehrambenih proizvoda“
govorili su Mirela Ramić, uposlenica domaće mesne industrije, dr.Midhat Jašić, profesor na Tehnološkom fakultetu, dr.Sead Noćajević, profesor u JU „Gimnazija Živinice, Bakir Šljivić učenik „Gimnazije Živinice“ i Dženana Salihović, učenica „Gimnazije.

Ovaj projekat su podržali i :
• Mljekara Noćko, Živinice
• Mesna industrija Ovako, Sarajevo
• Mesna industrija Menprom, Tuzla
• Zada pharmaceuticals, Lukavac
• Medijske kuće, TV Živinice, TVTK,
• Printani medij Dnevni Avaz
• Potrali www.živinice.ba

U kulturnom dijelu programa nastupio je vrhunski bosanskohercegovački glumac Elmir Krivalić ,koji je recitovao izuzetno nadahnute stihove, o našoj jednoj jedinoj domovini Bosni i Hercegovini.

Poruka današnjeg događaja u živiničkoj Gimanaziji je ‘Upalimo svjetlo u Bosni i Hercegovini’ kojom se želi skrenuti pažnja na direktne efekte kupovine domaćih proizvoda i usluga na razvoj bh. ekonomije. Samo mesa i mesnih prerađevina je u BiH uvezeno 227 milijuna KM, žitarica 252 milijuna KM, mlijeka 142 milijuna KM, alkoholnih i bezalkoholnih pića 224 milijuna KM, farmaceutskih proizvoda 553 milijuna KM. Svi ovi proizvodi proizvode se i u Bosni i Hercegovini i imaju kvalitet. Između ostalog, pozvani su građani da tokom kupovine zamijene samo jedan uvozni proizvod domaćim, što bi omogućilo rast domaćih firmi i otvaranje novih radnih mjesta.

Vaš komentar na članak: