Dok traje školski raspust u školama će se organizovati više seminara i predavanja za prosvjetene radnike. Mada su đaci nestrpljivi u očekivanju 10.januara, do kada bi trebali dobiti đačke knjižice i ocjene za rpvo polugođe, ipak ih više brine što nema snježnog pokrivača, kako bi svoj odmor proveli  u igrama na snijegu.

  U Osnovnoj školi Đurđevik  uspješno su priveli kraju prvo polugođe, đaci će uskoro dobiti knjižice, a nastavnici će po utvrđenom rasporedu pripremati se za nastavak drugog  polugodišta.

  „Našu školu  pohađa ukupno 778 učenika,  raspoređenih u 35 odjeljenja. Za adekvatno i kvalitetno izvođenje nastave zaduženo je 45 nastavnika. U okviru škole egzistira veliki broj sekcija i imamo bogate vannastavne aktivnosti, koje su iznjedrile značajan broj učenika koji su ostvarili zapažene rezulate na općinskom, kantonalnom, ali i državnom nivou”, kaže nam direktor škole Džemo Muratović/slika na naslovnici/.

   Učešće učenika na takmičenjima  je takođe uspješno.  Disciplina koju posebno ističu je utrka autonomnih robota u okviru koje se granaju roboti navođeni računarom i Samohodni roboti. Za zlatni točak i prvo mjesto na državnom prvenstvu Bosne i Hercegovine zaslužna je Emina Trumić, sa nastavnicom Mirzetom Butković, u discipline Roboti navođeni računarom. Za srebrni točak i Samohodne robote također je zaslužna nastavnica Butković. Na državni nivo takmičenja su svojim rezultatima dospjeli učenici IX razreda sa nastavnicom Dervišom Fehrić, te u okviru Biologije učenici sa nastavnicom Maksidom Alibašić.

Pomoć učenicima u odabiru zanimanja

  Teško je izgraditi kompletnu ličnost koja je je dorasla svim izazovima koji je čekaju od trenutka kada završi svoje osnovno obrazovanje.  Program profesionalne orijentacije učenika  u OŠ  Đurđevik  praksa je već nekoliko godina unazad. O samom projektu pedagogica škole Edina Goletić kaže:  

  “Profesionalna orjentacija je naučno stručni postupak pomoću kojeg se pojedinci usmjeravaju na područja rada koja najbolje odgovaraju  njihovim psihofizičkim  sposobnostima, osobinama ličnosti, i društvenim potrebama i u kojima imaju najviše izgleda da uspiju u budućnosti.”
 
  Sam program je veoma zahtjevan i traži kontinuiranu informisanost i usmjeravanje učenika o krucijalnim informacijama koje im trebaju za nastavak školovanja. Cilj programa je plemenit, ali do ostvarenja cilja dolazi se trnovitim putem. Razredne starješine su zadužene za upoznavanje učenika prvo o vrstama zanimanja na časovima odjeljenske zajednice, te sa brojem i strukturom nezaposlenih kojih je sve više na Birou za zapošljavanje. Ukazuju na deficit zanimanja, aktulne trendove u našoj zemlji, ali i regionu i svijetu.

 “Poslije završenog osnovnog obrazovanja, učenici ispituju teren za nastavak školovanja, ali prije toga im nastavnici ukažu na potrebne uslove i njihove mogućnosti za upis u srednju školu”, kaže Goletić. Da bi nastavnici znali da je njihov rad urodio plodom, nakon predavanja vrše testiranja, kako bi učenici imali što bolji uvid u dijapazon svojih interesovanja i mogućnosti.

 “Na osnovu rezultata ovih testova učeniku se izdaje list profesionalne orijentacije. Osim ovoga  tokom aprila i maja  vrše se posjete predstavnika srednjih škola koje prezentiraju svoje upisne mogućnosti i  upoznaju učenika o vrstama zanimanja , uslovima školovanja i mogućnostima  zaposlenja. Pano u holu škole rezervisan je isključivo za učenike završnih razreda pod nazivom “Moja karijera.”
 
  Pano služi kao oglasna ploča na koju se mogu postaviti sva pitanja u vezi sa navedenim programom, sve nedoumice koje se i dalje vrzmaju po glavama učenika. Ovaj program profesionalne orijentacije podrazumijeva  neposrednu saradnju škole sa službom za zapošljavanje, srednjim školama i privrednim subjektima./Milenko Čajić/

Dio učeničkih praktičnih radova

 

Vaš komentar na članak: