Kupujemo li domaće proizvode?

Na koji se način kupovinom domaćih proizvoda može prevazići period ekonomske krize i šta ona znači za našu zemlju? Odgovor smo potražili od ekonomskih stručnjaka.Ima niz kompanija u našoj zemlji koje na domaće i  inozemno tržište plasiraju kvalitetne proizvode, između ostalih među njima je i naš Konjuh, ali i mnoge druge firme u BiH.Šta učiniti da kupovinom domaćeg proizvoda poboljšamo ekonomsko stanje u zemlji?

   «Kupovinom domaćih proizvoda  možemo uticati na ostvarivanje boljih rezultata u oblasti ekonomije, kao i prevazilaženju ekonomske krize u našoj zemlji» , potvrdio je prof.dr.Rifat Klopić. «Kvalitetnim marketinškim promocijama i komunikacijama veliki broj firmi u BiH mogu uticati na to da probude svijest kod ljudi o kupovini domaćih proizvoda. Naime,veliki broj bosanskohercegovačkih kompanija može građanima ponuditi kvalitetan proizvod sa veoma povoljnim cijenama. Kupovinom domaćih proizvoda pomažemo ne samo ekonomiji naše zemlje nego i relaksaciji ukupnih društvenih odnosa», objašnjava nam stručnjak Klopić. Svaka konvertibilna marka potrošena na domaćem tržištu itekako utiče na razvoj bh.ekonomije, kao i otvaranju novih radnih mjesta.Kako tvrde ekonomski stručnjaci, u našoj zemlji postoji značajan dio resursa koji mogu proizvesti domaće, a koji će biti na nivou svjetskih proizvoda po pitanju kvalitete.

  Ono što zabrinjava, prema mišljenju ekonomski stučnjaka, su mala izdvajanja naših firmi u reklamiranje svojih proizvoda.Strane firme, pa i one iz susjednih zemalja, znatna sredstva ulažu u reklamu,  pa nije ni čudu što naši građani pod uticajem tih reklama više vjeruju kvalitetu stranih proizvoda.Nije dovoljno samo proizvesti neke robe i prepustiti ih jakoj tržišnoj konkurenciji.Otuda i preporuka firmama da ne štede na reklami, ako želimo kupovinom domaćeg proizvoda prevazići ekonomsku krizu.
 

Sabina Džibrić