Drugi dan dvije srednje živiničke škole, JU Gimnazija i Mješovitana srednja škole, prate seminar o Indeks inkluzivnosti u srednjim školama. Seminar izvode dva moderatora Ankica Grgić Mišković, prof. stručni savjetnik za obrazovanje i mr.sc. Mersed Šljivic, uposlenici PPZ iz Tuzle.

Partner ovog važnog seminara za uposlenike dvije srednje škole je Kancelarija Misije OSCE-a u tuzlanskom uredu. Profesori su se uključili u rešavanje problem situacija koje su nametnute seminarom. Aktivno učešće u ovom trodnevnom seminaru uzeli su i predstavnici vijeća učenika kao i vijeća roditelja.Na seminaru je istaknuto da indeks je sredstvo potpore inkluzivnom promovisanju škola. Inkluzija se najčešće povezuje s učenicima ometenim u razvoju ili onima koji imaju „posebne obrazovne potrebe“. Međutim, u Indeksu se inkluzija odnosi na obrazovanje sve djece i mladih ljudi. Indeks nudi školama poticajan i koristan proces samoprocjene i promicanja, koji počiva na mišljenjima zaposlenika, školske uprave, učenika,roditelja/staratelja, kao i drugih članova lokalne zajednice. On uključuje detaljno proučavanje načina na koje se mogu smanjiti prepreke za učenje i sudjelovanje svih učenika u školi.

Inkluzija znači da škole pružaju potporu i budu poticajne i za djelatnike u školstvu i za učenike. Ona znači razvijanje zajednica koje potiču i poštuju svoja ostvarenja. Ali, inkluzija znači i razvijanje zajednice u jednom širem smislu. Škole mogu surađivati s drugim ustanovama i zajednicama, kako bi promicale obrazovne mogućnosti i socijalne uvjete u svojoj lokalnoj zajednici.Stoga današnji seminar je putokaz za ove dvije škole da postanu inkluzivne škole .Inkluzija i isključivanje izučavaju se preko tri međusobno povezane dimenzije promicanja škole: stvaranje inkluzivne kulture, kreiranje inkluzivne politike i razvijanje inkluzivne prakse. Svaki plan za promjenu škole
mora voditi računa o sve tri dimenzije zajedno./S.N./

Vaš komentar na članak: