Bosansko narodno pozorište Zenica je publici 13. TKT Festa prikazalo predstavu “PUKOTINA“, autoriceIvane Simić Bodrožić, čiju adaptaciju i režiju potpisuje Lajla Kaikčija.

Za potrebe sklapanja predstave- projekta “PUKOTINA” dramatizirano je samo pet priča i to: Pukotina, Ruka, Vilinska kosa, Curice i 100 % pamuk. Tako je na kraju dobiven predložak za predstavu komponiran po principu fragmentarne dramaturgije, predložak koji ima svoju unutrašnju konzistenciju i koherentnost, bez obzira na mozaikalnu „montažu“ monoloških i dijaloških „partova“, svojevrsnih „flešbekova“ koji „opisuju“ naoko beznačajne „vinjete“ iz svakodnevnog života žena, kao što su: pregled kod ginekologa, vožnja tramvajem, posjeta bolesnici, lijeganje s mužem u postelju itd. Kako je spisateljica po jednoj od priča imenovala svoju zbirku (100 % pamuk), tako je i rediteljica po jednoj od dramatiziranih priča imenovala predstavu (Pukotina).

I režija je, osim dramatizacije, u velikoj mjeri određena uvjetima konkretnog produkcijskog segmenta i scenskog prostora. Redukcija mizanscena, svedenost scenografskih elemenata i kostima nauštrb likovnosti a uz povećanje funkcionalnosti, simplifikacija u dizajnu svjetla, realizacija muzičko-akustičkog elementa predstave pomoću vokalnih interpretacija i onomatopejičnih glasanja glumica koje „sjede u drugom planu“ i „čekaju svoj red“, promjene scenografskih elemenata koje vrše same glumice, kao i brojna druga rediteljska rješenja bila su a priori uslovljena razlozima koji proističu iz prirode kamerne postavke predstave i objektivnim potencijalom nadasve skoromne scenske infrastrukture. Ono u čemu je rediteljica mogla da se „razmahne“ i „poigra“ jeste konceptuiranje predstave u smislu njenog žanrovskog određenja. A ona se odlučila za postupak miješanja žanrova. Tako se u predstavi Pukotina smjenjuju i miješaju elementi drame i monodrame, farse i burleske, igrokaza i mjuzikla, a ima čak i elemenata teatra sjenki i dokumentarnog teatra. Predstava se, upravo, poentira jednom takvom scenom dokumentarnog teatra, kada glumice „izlaze iz likova“ i počinju da „govore u svoje ime“, ono što su same napisale. (Otuda među autorima dramskog teksta sintagma „grupa autorica“, koja se upravo i odnosi na njih.)

Glumački ansambl predstave sačinjava pet glumica srednje generacije: Uranela Agić-Burina, Lana Delić, Snežana Vidović, Sabina Kulenović i Faketa Salihbegović-Avdagić. One igraju sve scene i sve likove – ženske i muške, stare i mlade, pa čak i djecu predškolskog uzrasta. Osim toga izvršavaju i brojne druge glumačke zadatke i funkcije u predstavi: od promjena scenografskih elemenata, do proizvođenja onomatopejičnih zvukova u „sceni tuširanja“, „sceni rađanja“ itd. Žanrovski sinkretizam predstave, igranje više likova, brojne travestije i drugi detalji koji proizilaze iz koncepta ove predstave, omogućavaju glumicama da upotrijebe širok spektar glumačkih sredstava, da se razigraju i raspjevaju, da improviziraju… Sve to ovu predstavu čini prvenstveno „glumačkom“, ne umanjujući, naravno, vrijednosti ostalih njenih elemenata.

Pred početak izvođenja predstave “PUKOTINA” publici je predstavljena monografija 65. godina BNP Zenica, koju je povodom važnog jubileja, jednog od najozbiljnijih i vodećih pozorišta u BiH, predstavili direktor BNP Zenica, Hazim Begagić i autor monografije Srđan Vukadinović.

“Javna majstorska glumačka radionica Zijaha Sokolovića” koju je glumac Zijah Sokolović održao u dva termina, onaj u 18:00 i u 20:00 sati, izazvala je različite reakcije, ali i dugotrajne aplauze prisutne publike 13. TKT Festa.

Zijah Sokolović kao glumac, reditelj, producent, autor, profesor, predavač i ove godine je iznenadio publiku, sada na malo drugačiji način.
Dvosatno predstavljanje glume iz vizure samog glumca, Zijaha Sokolovića, ali i načina na koji publika doživljava pozorište, kao i određene žanrove, Tuzlaci su ispratili interaktivnim učešćem, salvama smijeha i dugotrajnim aplauzima.

Sigurni smo da će nakon ove večeri, publika drugačije doživljavati scenski prostor, glumce, djela, predstave, ali i samog Zijaha Sokolovića, koji je na sebi svojstven način otvorio novu dimenziju gledanja i učestvovanja u pozorišnim predstavama.
U pauzi između dvije izvedbe “Javne glumačke radionice Zijaha Sokolovića” promovisana je monografija o glumcu Ademu Čejvanu, autora Slavka Podgoreleca,
Izdavači: Narodnog pozorišta Republike Srpske i “Besjeda”/Press TKT Fest/

Vaš komentar na članak: