Vijesti iz Privatne predškolske ustanove Mery Isabel

Za sve one koji nisu znali PPU” Mery Isabel” je prva privatna predskolska ustanova na području Živinica koju je osnovala mr.sci. Sanela B.Medley , a za direktora je  imenovala mr.pedagogije Mehmedaliju Bajrića,  dugogodisnjeg pedagoga. Predškolska ustanova    osnovana je u maju 2013.godine, da bi u martu 2018. godine osnovana jos jedna  poslovnica “Školarci” .

Protekla 2018/2019.pedagoška  godina  bila je uspješna, ispratili smo  5.generaciju školaraca , renovirali smo sve svoje objekte, od odgojne grupe jaslice, do školaraca, tako da u 2019/2020. godinu ulazimo u novom ruhu, sa još boljim uslovima u našim prostorijama, uključujući i zelenu površinu.

Cilj nove pedagoške godine jeste uvođenje Montessori metode u svim našim odgojnim grupama, ističe mr.sci.Sanela B.Medley:“Doduše moram istaći da Montessori metoda nije ništa novo u odgoju i obrazovanju, nego samo vraćanje nekih obrazovnih normi koje smo mi imali na ovim prostorima u obrazovnom sistemu prije nego li se sve poremetilo tj.novim metodama koje po mom mišljenju narušavaju inteligenciju kod djece. Novi planovi i programi u školama, kao i većina udžbenika, nisu uopšte prilagođeni uzrastu djeteta. S obzirom da možemo da utičemo u našim vrtićima na razvoj djeteta, ja se od samog početka osnivanja zalažem da se u našem vrtiću vrati, što bi ja nazvala, ” Stara škola – Old school “, a time i vrijednosti koje smo mi imali u našem odgoju i obrazovanju prije 20 godina“, kaže Sanela Medley.

Vrtići PPU Mery Isabel  imaju  za cilje slijedeće:

– istinska radost učenja

– neovisnost

– samopouzdanje

– samostalnost

– samomotivacija

– učenje vlastitim otkrivanjem

– emocionalna stabilnost

– povezanost sa stvarnošću

– ljubav prema redu

– sposobnost rješavanja problema i

– poznavanje vještina koje će mu biti potrebne u svakodnevnom životu.

Da bi se postigao taj cilj potrebna je pomoć odgojitelja koji dobro poznaje dječje interese, potrebe i razdoblja posebne osjetljivosti, bez neposrednog uplitanja u njegovu igru. Odgojitelj djetetu omogućava samostalno djelovanje, razmišljanje i istraživanje, te tako pomaže da samoobrazovanje i kreativnost djeteta dođu do izražaja.

„Svake godine naš vrtić ide u razne posjete od ZOO …pa do Zemaljskog muzeja u Sarajevu. Ističemo da smo mi prva Predškolska ustanova sa podrucja TK koja je svoje polaznike odvela u posjetu muzeju u junu ove godine .Ove godine radit ćemo i nove projekte koje ćemo naravno objaviti nakon što ih realizujemo, a do tada neka to ostane naša mala tajna .

U vrticima PPU” Mery Isabel” ne izostavlja se ni kultura /običaji ovog podneblja, što smatram da je jako važno baš sada u ovom najjranijem dobu djetetovog razvoja.Znači da se upravo sada   odvija njegov najintenzivniji razvoj ličnosti, te je pogodno za razvoj ljubavi prema bosanskoj kulturnoj baštini. Bosansku kulturnu baštinu treba sačuvati od zaborava i prenositi na budući naraštaj,te učiti o kulturi kojoj pripadamo, jer djeca imaju pravo na osobni, porodični i nacionalni identitet, trebamo nadalje  otvoriti im bosansku seharu narodnog blaga i oživjeti ga i tako  spasili od zaborava,kako bi njegovali običaje i sudjelovali u zbivanjima, te učili djecu da su naši običaji, igre, naš ponos, jer narod koji ima prošlost ima i budućnost !Kako bi kroz igru i pjesmu ostvarili pravo na mir, toleranciju i međukulturalno uvažavanje“, rekla nam je Sanela Medley. 

Nasi vrtići će u narednom periodu raditi na projektima koji bi nas trebali dovesti do jedne nove stepenice u našem razvoju tj . cilj je da postanemo na neki nacin Eko vrtić .  A razlog zbog kojeg sam se odlucila na ovaj korak jest opste stanje nase djece, rekla je Sanela Medley :

„Današnja djeca sve više su otuđena od prirode. Sve češće se spominje nedostatak prirode u životu djeteta. Taj nedostatak često uzrokuje zdravstvene teškoće djetetu, poput ravnih stopala, lošeg držanja tijela, nedostatka imuniteta i sklonost alergijama.Dijete koje ima neposredan i osobni dodir s ljepotom i raznolikošću prirode može razviti pozitivan stav i odgovoran odnos prema okolišu koji ga okružuje. Takvo dijete razumije i prepoznaje potrebu za zdravim stilom života koji uključuje kretanje, tjelovježbu, zdravu hranu i zaštitu okoliša.

Veliku važnost pridajem samostalnosti djeteta. Samostalno dijete je i kompetentno dijete, odgovorno, pokazuje inicijativu i sigurno je u sebe.Igra je najvažnija djetetova aktivnost. Igrajući se djeca uče, istražuju i otkrivaju. Igra je za dijete pokretač, uvodi ga u svijet mašte, i kreativnosti. Prostor igre proširili smo i u naš vrt ..
Za djecu sa navrsene 4 godine organizujemo i odlaske na okolna mjesta poput Bijambare pecine , Zlaća itd..

Aktivnosti i sadržaji  koje ćemo provoditi, planiramo prateći prirodne cikluse, godišnja doba, datume važne za zaštitu okoliša i planetu Zemlju… i posebno interes djece. NEKE OD AKTIVNOSTI – To sam ja – porodica , prijatelji, grad… – Brinemo o zdravlju – vježbamo, jedemo zdravu hranu, boravimo u prirodi, brinemo o urednosti prostora u kojem boravimo… – Upoznajemo prirodu – putem projekata iniciranih od strane djece i odgojitelja stječemo nova znanja o Zemlji, svemiru, insektima, vjetru, vodi, kontinentima, zraku… – Čuvamo prirodu – razdvajanje otpada, kompostiranje, recikliranje – Naša i druge kulture, tradicije i običaji – Prava djeteta, odgovornosti i obaveze, nenasilno rješavanje sukoba.

Ritam u nasem vrticu: Ritam je za dijete osnova dobrog zdravlja i pravilnog razvoja.Kroz ritam i ponavljanje u djetetu rastu osjećaji sigurnosti i povjerenja. Život čovjeka, prirode i svemira odvija se u određenom ritmu. Ativnosti u našim odgojnim grupama prate ritam godine (godišnja doba), ritam sedmicni  i dnevni ritam.
„Dijete treba u strahopoštovanju primiti, u ljubavi odgajati, a u slobodi otpustiti.“ Rudolf Steiner  
Naša ustanova ide dalje zahvaljujući povjerenju i podršci naših roditelja, a mi ćemo se i dalje zalagati za to da djeca u našim vrtićima uživaju ista prava …i to je ono što nas čini posebnim. Kvalitet mora pobijediti ! Mi i dalje navijamo za sretno i bezbrižno djetinjstvo “,istakla je Sanela Medley.

.