Coca-Cola HBC ponovo vodeća u Evropi

Sarajevo, 19. novembar 2020. – Prema Dow-Jonesovu indeksu održivosti za 2020. godinu, vodećem svjetskom pokazatelju uspješnosti u održivom poslovanju, Coca-Cola HBC po svojim je rezultatima najuspješniji proizvođač pića u Evropi. Sedmi je put u osam godina kompanija dospjela na vodeće mjesto po pokazateljima indeksa u Evropi, a deseti se put zaredom svrstala među tri vodeća proizvođača pića u svijetu zauzevši drugo mjesto, s dosad najboljim rezultatom.

Osvrnuvši se na ovaj uspjeh, glavni izvršni direktor Coca-Cole HBC Zoran Bogdanović je izjavio:

„Pandemija koronavirusa zbližila nas je s zajednicama u kojima poslujemo više nego ikad prije, te je i dalje privilegija služiti im i podržavati ih. Stoga sam posebno ponosan što je i ove godine prepoznata predanost naših zaposlenika i poslovnih partnera u izgradnji pozitivnog društvenog i ekološkog uticaja. Ta je obaveza sastavni dio našeg budućeg rasta i ona se nikad neće promijeniti. Ostati ponizan pred izazovima i znati da nas čeka dug put bit će dva ključna faktora za naš daljnji uspjeh.“

Ovaj se rezultat temelji na priznanju za uspjeh Coca-Cole HBC iz drugih uglednih istraživanja i indeksa održivosti u kojima se ocjenjuje zaštita okoliša, društveni doprinos i upravljanje kao što su MSCI-jeva skala ESG, CDP-ova skala uticaja na klimatske promjene, indeksa FTSE4Good i FTSE Russell ESG.

Najzapaženiji rezultati u održivom poslovanju

Dostigli smo cilj koji ima naučno uporište – unutar vlastitog lanca vrijednosti smanjili smo ispuštanje ugljika za 25% (u poređenju sa 2010.) dvije godine prije predviđenog plana prema kojem smo to trebali ostvariti do 2020. Od 2010. godine kompanija je ispustila 1,53 miliona tona manje ugljika.
Od ukupno 3,237 miliona eura potrošenih na dobavljače 98% otpada na domaće dobavljače (na tržištima u kojima imamo proizvodnju).
Svako radno mjesto u Coca-Colinom sistemu u prosjeku podržava još 11,8 radnih mjesta.
Od kompanijinog pokretanja vodećeg programa podrške zajednici u 2017. godini (Coca-Colina podrška mladima) obučeno je približno 300.000 mladih u 28 država.
U svojim smo punionicama u područjima u kojima se upravlja rizikom opskrbe pitkom vodom smanjili potrošnju vode u proizvodnom postupku za 7% u odnosu na 2017. godinu.
Na 37% rukovodećih mjesta trenutno su žene, a naš je cilj da do 2025. to bude 50%.
Četiri su robne marke mineralne vode na pet tržišta pakovane u boce izrađene od 100% reciklirane plastike, a na dva su tržišta Coca-Coline bočice od 0,5 L izrađene od 50% reciklirane plastike.
Uključenost zaposlenika dostigla je 90%, što je iznad prosjeka kompanija uvrštenih u indeks FTSE 100.
Donacijom više od 4 miliona litara napitaka podržali smo rad medicinskog osoblja, banki hrane i svih onih koji su se u prvom valu našli na prvoj liniji odbrane od bolesti COVID-19.
Zajedno s The Coca-Cola Foundation podržali smo inicijative Crvenog križa/krsta, a naše poslovne partnere u kanalu za ugostiteljstvo (HoReCa) podržali smo bespovratnim sredstvima u iznosu većem od 10 miliona američkih dolara.

Misija održivog poslovanja

U septembru 2018. godine objavili smo ciljeve održivog poslovanja za 2025., koji obuhvataju šest ključnih područja: smanjenje ispuštanja ugljika, smanjenje upotrebe vode i upravljanje vodnim resursima, „Svijet bez otpada”, opskrba sastojcima, prehrana te ljudi i lokalna zajednica. Sve postavljene ciljeve možete vidjeti ovdje. Već smo ostvarili znatan napredak i na putu smo ka ostvarenju postavljenih ciljeva./Dobrila Močević/