Izvorna TV iz Živinica bitan faktor u kampanji za Opće izbore 2018.! Po 7.862 glasa za živiničke kandidate!

Izvorna TV koja je sa emitovanjem programa počela u januaru 2015. godine, lagano se uvukla u domove Bosanaca i Hercegovaca u cijeloj BiH, ali i cijelom svijetu kod naše dijaspore u svim kablovskim i drugim sistemima koji prenose TV kanale sa ovih prostora i važi za jednu od najgledanijih i najomiljenijih televizija.

To su potvrdili i pojedini kablovski sistemi, kako kažu njihovi menadžeri,  do kojih smo došli koristeći prijateljske linije da bismo skupili informacije o stvarnom stanju na terenu i gledanosti, i kako kažu, Izvorna TV je toliko gledana i ima toliki uticaj na ljude da je to teško povjerovati, i bilo bi, kako dalje kažu, nemoguće zamisliti posao kablovske distribucije TV kanala bez Izvorne TV.

Izvorna TV ima ogroman uticaj na mase, jer je ljudi prate 24 sata, ljudi joj jednostavno vjeruju!

Što se tiče gledanosti na Tuzlanskom kantonu došli sam do nevjerovatnih podataka.

Izvorna TV je na Tuzlanskom kantonu ubjedljivo najgledanija, po jednostavnoj matematici vjerovatno gledanija od svih televizija zajedno, svih televizija koje program emituju sa Tuzlanskog kantona. Na nivou cijele BiH takođe drži visoku poziciju, uvijek je u top 10, rame uz rame sa najzvučnijim TV kanalima.

Program koji emituje Izvorna TV je etno program, program zabavnog karaktera i bazira se prije svega na bosanskoj izvornoj muzici, sevdahu, ali i temama kao što su bosanski teferiči, koride, razni zanati i interesantne priče iz cijele BiH, priče iz zaboravljenih sela, upravo sve ono druge televizije ne nude. Velika gledanost se može objasniti time što svi stanovnici BiH, i oni koji žive u gradovima, manje-više, svoje korijene vuku iz ne tako davne prošlosti sa sela, i svi smo na određen način, kao nostalgija, potajno željni svojih korijena, tradicije, lijepe prirode, opuštajućih tema koje nas vraćaju u neka bolja vremena, a Izvorna TV upravo sve to nudi i mnogima je, bez sumnje, zbog toga i ”legla”!

Izvorna TV je projekat koji je pogodio ”u sridu”, kako bi rekli dalmatinci!

Ono čime bi se svi Živiničani trebali ponositi je činjenica da smo u eteru, za ove nešto više od tri godine emitovanja Izvorne TV, dobili medij koji je postao bitan faktor u marketinškom, ali kako stvari stoje, usudićemo se reći, i u političkom smislu, a dolazi iz Živinica.

Zašto spominjemo politiku uz Izvornu TV?

Zato što su pojedine političke stranke prepoznale upravo Izvornu TV kao medij koji može izvršiti bitan uticaj na biračko tijelo i svoj politički marketing, svoje plaćeno političko oglašavanje na Općim izborima 2018. su usmjerile upravo na Izvornu TV, i sudeći po rezultatima, nimalo nisu pogriješile!

Detaljno analizirajući rezultate Općih izbora 2018. godine, a izdvajajući političke stranke i kandidate koji su se  reklamirali na kanalu Izvorna TV, došli smo do nevjerovatnih zaključaka!

Svi kandidati koji su se reklamirali, svi čija su imena viđena na Izvornoj TV su, kada se uzme ukupan broj glasova, imali su prosjek od dobijena 7.862 glasa po kandidatu, što spada u domen vjerovali ili ne! To je naravno visoko iznad prosjeka, jer kada se uzme u obzir ukupan broj svih kandidata ponuđenih na Općim izborima 2018. i podijeli sa ukupnim brojem glasova, prosjek dobijenih glasova po kandidatu bi iznosio ne više od po nekoliko stotina.

Reklame su plasirale političke stranke koje djeluju sa teritorije Živinica sa svojim kandidatima i to:

  • SDA – Stranka Demokratske Akcije Živinice, sa svojim kandidatima za sve nivoe vlasti,
  • NLB – Nezavisna Bosanskohercegovačka lista Živinice, sa svojih nekoliko kandidata,
  • SDP – Socijaldemokratska partija Živinice, kandidat za Skupštinu TK Nusret Mamić.

Praksa je da sve političke stranke u izbornoj kampanji čine sve što je u njihovoj moći da maksimalno promovišu svoje kandidate da bi došli do što boljih rezultata.

Politička scena u BiH nudi kandidate raznih profila, od doktora, profesora, intelektualaca, ali i običnih ljudi bez visokog obrazovanja…

Ima tu jako kvalitetnih kandidata, koji ovoj državi zaista mogu pomoći, ali ima i političkih mešetara i usidjelica kojima je već odavno mjesto na političkom smetlištu ili čak možda i iza rešetaka.

Tu naravno ne mislimo ništa loše, kada se tiče kandidata sa pomenutih lista iz živiničkih ogranaka navedenih stranaka, ali ono što želimo reći je da su se i sve živiničke stranke sigurno maksimalno potrudile i učinile sve kroz izbornu kampanju sa istim ciljem, ostvarivanjem što boljih rezultata.

Upravo zato se vratimo fantastičnim rezultatima stranaka i kandidatima koji su se reklamirali na Izvornoj TV.

Da je u pitanju jedna politička stranka ili par imena koja se reklamirala, neko bi rekao da je to slučajnost, da se posrećilo ili da su kandidati bili jako aktivni u kampanji i na terenu i da uspjeh nema puno veze sa reklamom na Izvornoj TV!

Postavlja se pitanje, jesu li ovi kandidati dobili mnogo više glasova od prosjeka zato što su mnogo bolji od drugih kandidata istih stranaka iz drugih općina sa Tuzlanskog kantona ili cijele BiH?

Ne, ostvaren rezultat pomenutih živiničkih kandidata nema mnogo veze sa srećom, niti previše veze sa njihovom popularnošću, barem ne u velikoj mjeri! Sreća je uveliko bila na njihovoj strani samo zato jer su za svoju promociju, kroz plaćeno političko oglašavanje, odabrali Izvornu TV!

Ono što je zajedničko za sve tri političke stranke i kandidate koji su se reklamirali u programu Izvorna TV je činjenica da su svi ukupno i pojedinačno ostvarili visoko iznadprosječne rezultate u odnosu na one kandidate koji se nisu reklamirali na Izvornoj TV i mnogi od njih se vjerovatno ni sami u čudu ne mogu načuditi koliko su glasova dobili. Vjerovatno svoj uspjeh pripisuju isključivo svom kvalitetu, angažmanu i programu koji nude glasačima.

Ne! Jasno je šta se desilo!

Dobili su velik broj glasova, sigurno jedan znatan dio, jer su njihova imena upravo promovisana putem Izvorne TV kojoj ljudi vjeruju!

Njihova imena su se izdvojila iz mase drugih kandidata, jer su ljudi, glasači, gledaoci Izvorne TV, kojih je, kako smo u prvom dijelu teksta rekli, na Tuzlanskom kantonu jako mnogo, možda više od polovine stanovništva, na listama tražili upravo kandidate koji su im poznati, imena kandidata za koje su čuli preko Izvorne TV!

Svjedoci smo da se i najpoznatije svjetske firme konstantno reklamiraju u elektronskim medijima, a izdvojićemo najpoznatije svjetsko piće Coca Colu koja se reklamira u cijelom svijetu i kažu da Coca Cola u reklamu ulaže bitan dio svoji prihoda, bez obzira što su planetarno poznati!

Neupućeni će reći: ”šta će njima reklama”? Marketinški stručnjaci će reći: ”itekako im treba”!

Kad bi se nekim slučajem velika Coca Cola prestala reklamirati, za par godina bi se u velikoj mjeri prestala i konzumirati, bila bi sigurno gurnuta u drugi plan i zasjenjena drugim sličnim pićima koja se reklamiraju.

Vratimo se poznatim kandidatima, koje ćemo u ovom slučaju uporediti sa Coca Colom, kojima dakle, uprkos tome što su možda poznati, cijenjeni u društvu, ipak treba reklama, da ih izdvoji iz mase, kao i Coca Colu!

Izvorna TV im je to omogućila i uzdigla ih iznad konkurencije, iznad mora drugih kandidata!

Kada je BiH medijsko tržište u pitanju, najveća gledanost se bilježi kada igra reprezentacija BiH, kao što je bila utakmica u Beču između reprezentacija Austrije i Bosne i Hercegovine od prije nekoliko dana. U tim terminima, isključivo zbog velike gledanosti, su najskuplje i najtraženije reklame, iz jednostavnog razloga jer ih vidi najveći broj ljudi, čime postižu maksimalan efekat.

Po gledanosti na Tuzlanskom kantonu, Izvorna TV kao da svaki dan prikazuje utakmice reprezentacije!

Neki će ovo možda osporiti, jer neće moći prihvatiti činjenice, ali statistike tako govore.

Demokratsko smo društvo i da ne bi bilo sumnje u ovo što smo napisali, niže su pojedinačne analize i tabele, sa kandidatima koji su se reklamirali na Izvornoj TV za sve nivoe vlasti, koje smo i sami koristili, pa sami analizirajte, uporedite i zaključite!

STRANKA DEMOKRATSKE AKCIJE – KANDIDAT ZA PARLAMENTARNU SKUPŠTINU BiH

Kandidat Advija Čaušević, politički sigurno ne mnogo poznata, pogotovo kada se uzme ovaj nivo vlasti, ostvarila je nevjerovatan rezultat, 12. mjesto od 41 kandidata ispred SDA za taj nivo vlasti sa osvojenih 10.939 glasova. Uporedićemo njen rezultat sa rezultatom poznatih SDA kandidata među kojima je Halid Genjac koji ima svega 11% glasova više (12.377 glasova), kao i ultra popularan, svima poznati glumac, Emir Hadžihafizbegović, koji ima svega 25% glasova više od Advije (13.696 glasova). Nevjerovatno! Čestitamo!

NEZAVISNA BOSANSKOHERCEGOVAČKA LISTA – KANDIDAT ZA PARLAMENTARNU SKUPŠTINU BiH

Ova stranka nije ostvarila bitan rezultat na izborima, ali opet kada se uzmu kandidati ove stranke čija su se imena mogla vidjeti na Izvornoj TV, oni ubjedljivo prednjače nad ostalim kanidatima iz iste političke opcije. Tako je kandidat Hamdija Numanović na ubjedljivom prvom mjestu od 17 kandidata ove političke stranke za ovaj nivo vlasti, sa osvojenih 2.616 glasova, što je čak 1.000 glasova više od drugoplasiranog kandidata.

Zanimljivo je reći da je na istoj listi poznati kandidat, poznato lice, direktor Hayat produkcije Ahmed Švrakić, član poznate porodice Švrakića, jedan od vlasnika TV kuće Hayat, koji je kao kandidat naravno promovisan na televiziji Hayat, na 4. mjestu i ima više od duplo manje glasova od Hamdije Numanovića. Lošije je plasiran jer valjda nije bio na Izvornoj TV!

STRANKA DEMOKRATSKE AKCIJE – KANDIDATI ZA FEDERALNI PARLAMENT

Na listi za ovaj nivo vlasti ispred SDA se našlo čak 117 kandidata, među kojima su velika i poznata imena iz cijele BiH. Pogađate, i na toj listi su živinički kandidati reklamirani u programu Izvorna TV ostvarili nevjerovatan rezultat i oba ponuđena kanidata su ušla u parlament i to: Denijal Tulumović koji je na 4. mjestu sa osvojenim 12.991 glasom, što je samo 3.358 glasova manje od prvoplasiranog Miralema Galijaševića koji ima 16.349 glasova, ili minimalnih 226 glasova manje od trećeplasirane Sebije Izetbegović, supruge Bakira Izetbegovića, koja ima 13.217 osvojenih glasova.

Da je doktor Tulumović poznat kandidat, to je svima jasno, ali se isto ne može reći za mladu, potpuno nepoznatu kandidatkinju Editu Mazić, koja se našla na nevjerovatnom 26. mjestu od 117 kandidata, sa osvojenih fantastičnih 5.686 glasova, zaostajući minimalno za svima poznatim Amorom Mašovićem koji je 7 mjesta ispred nje, na 19. mjestu sa svega 353 glasa više od Edite (6.039 glasova) ili za poznatim članom SDA, Salmirom Kaplanom, koji je na 18. mjestu sa osvojenih 6.045 glasova što je samo 359 više od Edite.

Edita Mazić je neočekivano prošla i iznenadila mnoge osvojivši velik broj glasova! Za postignut uspjeh se u cijeloj kampanji najprije treba zahvaliti reklami emitovanoj na Izvornoj TV koja ju je promovisala i ”servirala” svojim gledaocima, velikom glasačkom tijelu! Tu je evidentno živinička SDA, reklamirajući se na Izvornoj TV, napravila pun pogodak.

Neka mlađih snaga kao što je Edita Mazić koje će, nadamo se, nešto pokrenuti i opravdati povjerenje koje su dobili.

STRANKA DEMOKRATSKE AKCIJE – KANDIDATI ZA SKUPŠTINU TUZLANSKOG KANTONA

Kada su u pitanju kandidati SDA za skupštinu Tuzlanskog kantona, 4 ponuđena živinička kandidata čija su se imena mogla vidjeti u reklamama plaćenog političkog oglašavanja na Izvornoj TV, kandidati kojima se reklama takođe isplatila, su osvojila ukupno, nevjerovatna 40.564 glasa, što je u prosjeku 10.141 glas po kandidatu ili ukupno 19,89% glasova od svih 40 kandidata ove stranke zajedno, za ovaj nivo vlasti.

Dva živinička kandidata su prošla i sjedit će u klupama Skupštine Tuzlanskog kantona i to Šekib Umihanić sa 14.621 glasom i Muamer Zukić sa 12.727 glasova, dok kandidati Halid Hadžić sa 6.680 glasova, kao i Edisa Šljivić sa 6.536 glasova nisu prošli, bez obzira na fantastičan rezultat i veliki broj osvojenih glasova.

Sve ukupno, od 40 kandidata SDA za ovaj nivo vlasti, među prvih 11, po broju glasova, se nalaze navedena živinička imena.

NEZAVISNA BOSANSKOHERCEGOVAČKA LISTA – KANDIDAT ZA SKUPŠTINU TUZLANSKOG KANTONA

Ova stranka, kako sam prethodno rekao, nije ostvarila ukupan bitan rezultat, ali kada se uzme poređenje i za ovaj nivo vlasti, od svih kandidata iz ove političke stranke, opet prvo mjesto pripada kandidatu koji se reklamirao u programu Izvorna TV.

Od ukupno 40 kandidata prvo mjesto je ubjedljivo osvojio Hajrudin Kozarević koji je ispred drugoplasiranog kanidata iz ove stranke, za ovaj nivo vlasti, sa oko 30% više osvojenih glasova.

SOCIJALDEMOKRATSKA PARTIJA – KANDIDAT ZA SKUPŠTINU TUZLANSKOG KANTONA

Jedino ime koje se moglo vidjeti u plaćenom političkom oglašavanju Izvorne TV iz Socijaldemokratske partije je ime kandidata iz Živinica, Nusreta Mamića.

Opet uspjeh, kada je broj glasova u pitanju, Mamić je osvojio odličnih 4.036 glasova!

Ako bi gledali matematički, Nusret Mamić je prošao i trebao bi sjediti u klupama Skupštine Tuzlanskog kantona, jer se po broju glasova nalazi na 10. mjestu od ukupno 40 kandidata ove političke partije za ovaj nivo vlasti.

Kako je već poznato, po konačnim objavljenim rezultatima, SDP-u je u Skupštini Tuzlanskog kantona pripalo 10 mandata. Ali, nije sve matematika!

Bez obzira što je u top 10, po broju osvojenih glasova, zbog kombinacija i tzv. kompenzacijskih mandata poznatih unutar političkih stranaka, Mamić u ovom mandatu ipak neće sjediti u klupama Skupštine Tuzlanskog kantona, bez obzira što recimo ima više glasova od Azre Okić na broju 5, koja ima 3.507 glasova ili od Vedrane Petrović koja je na broju 9 i ima svega 2.669 glasova, a koje su ipak prošle u Skupštinu Tuzlanskog kantona.

Za dvije godine su lokalni izbori i vjerovatno će mnoge političke stranke ili kandidati nakon rezultata ovih izbora pohrliti u Izvornu TV po pobjedu!

Čestitamo Izvornoj TV što na najbolji način predstavlja naše Živinice i što je u žestokoj konkurenciji uspjela zauzeti visoku poziciju gledanosti i postati vrlo bitna na marketinškom i medijskom tržištu!

Želimo im još veći uspjeh, ako je to uopće moguće, jer su već u samom vrhu!

Napomena: U prilogu tabele preuzete sa http://www.izbori.ba/