rong>

Jučer je u općini Živinice održan susret načelnika i privrednika oveopćine. Poslovni skup je bio prilika da se pokažu rezultati privrede općine Živinice i predstavi stanje u privredi Tuzlanskog kantona.

 Skupu su se obratilidr. sc. Samir Kamenjaković, načelnik općine Živinice, koji je govorio o putu općine Živinice od službe ka istinskom servisu poslodavcima i investitorima; Hamdija Numanović, predsjedavajući Općinskog vijeća Živinice koji je potvrdio transformaciju Općinskog vijeće u aktivnog sudionika izgradnje povoljnog poslovnog ambijenta za poslodavce i investitore te gospodin Željko Mandić, predsjednik Udruženja poslodavac Općine, koji se kratko osvrnuo na značaj udruženja u razvoju poslovnog okruženja u kojem djeluju, pa i šire.

Bisnode BH je predstavio stanje privrede Tuzlanskog Kantona, prof.dr. Bahrija Umihanić je predstavio profil privrede općine Živinice, temeljen na rezultatima poslovanja u  periodu 2014-2016; a Samir Vildić, direktor organizacije BIGMEV, pokazao je mogućnosti unaprjeđenja poslovanja uz podršku ove organizacije.

Ovo je bila prilika i da se dodjele priznanja najuspješnijim poslodavcima Općine Živinice za 2016. godinu, za prvih 10 kompanija prema prijavljenom prihodu za 2016. godinu: Disk d.o.o., Vega-Mix d.o.o., Agrona d.o.o., Aden d.o.o., ZH.-ZOLA d.o.o., SONRA d.o.o., RMU Đurđevik, profine BH d.o.o., ALFE-MI d.o.o. i OMEGA d.o.o. Posebne nagrade za uspješan rad i doprinos razvoju privrede opštine Živinice dobile su tri najuspješnije kompanije – ALFE-MI, profine i Omega.

 USPJESI OPĆINE ŽIVINICE

Načelnik općine Živinice,dr. sc. Samir Kamenjaković,posebno je istakaočinjenicu da je općina Živinice sa 26. mjesta u 2015. došla na 21. po rangu razvijenosti, prema socio-ekonomskim pokazateljima za 2016 godinu, koji su objavljeni od strane Federalnog zavoda za programiranje razvoja.

O daljim planovima za razvoj načelnik je izjavio:“Općina Živinice je u budžetu za 2017. godinu predvidjela 350.000 KM za uređenje poslovne zone „Ciljuge 2“. U toku je izvođenje infrastrukturnih radova u pomenutoj zoni i to uređenje kanalizacione i vodovodne mreže, nakon čega će uslijediti i asfaltiranje pristupnog puta. Zbog veoma povoljne cijene zemljišta, geografske lokacije, uređenje poslovne zone, općina Živinice je postala veoma povoljna lokacija za investiranje, tako da je veliki broj domaćih i stranih investitora izrazio interes za investiranje u poslovnu zonu „Ciljuge 2“. Trenutno, općine Živinice je sklopila sporazum sa 3 strane kompanije (2 iz Austrije i 1 iz Njemačke) koje će do kraja godine početi sa izgradnjom poslovnih objekata u sklopu poslovne zone i zaposliti između 250-350 radnika. “

“Ovo je tek prva u nizu manifestacija i susreta koje planiramo redovno održavati sa svojim poslodavcima,da što bolje sarađujemo i podržavamo jedni druge u cilju razvoja privrede i sameopćine. Posebno mi je drago da je na prvom susretu „Načelnik sa poslodavcima- milionerima“ prisustvovalo preko 40 predstavnika kompanija, ne samo Živinica već i sa drugih općina kantona, Kalesije, Gračanice, Doboja i Tuzle“ dodao je načelnik Kamenjaković.

O tome da su privrednici Živinica vrlo spremni na aktivan rad po ovom pitanju potvrđuje i činjenica koju je istakao Željko Mandić, Predsjednik Udruženja poslodavaca Živinica, jedan od inicijatora osnivanja ovog kao i Udruženja poslodavac na nivou Tuzlanskog kantona:«Udruženje broji preko 40 kompanija sa područja općine Živinice koji upošljavaju preko 70% svih zaposlenih na općini Živinice. Smatramo da ovakva udruženja mogu uveliko utjecati na razvoj poslovnog okruženja u kojem djelujemo, stoga smo pokrenuli inicijativu za osnivanje udruženja na nivou kantona.«

Prema analizi koju je prof.dr. Bahrija Umihanić pripremio na osnovu podataka iz Bisnodeizvještaja o poslovnim subjektima ove općine, u općini Živinice je 370 pravnih lica koja su u predala financijski izvještaj za 2016. godinu. Ove kompanije su ostvarile prihod od 576.653.149. KM, netto dobit u iznosu od 32.773.383 KM i zapošljavaju 5.306 radnika. Po svim pokazateljima, općina Živinice je u stalnom rastu i pokazujeznačajan napredak.

Ovo je još jedan u nizu poslovnih susreta koji Bisnode organizuje ili se uključuje kao suorganizator u sklopu kampanje kreiranja pozitivnog poslovnog okruženja. Susret je bio prilika da se kroz predstavljanje stanja u privredi Tuzlanskog Kantona, pokažu ciljeve kampanje i aktivnosti Bisnodea. “Ovim aktivnostima želimo pokazati da pouzdanim informacijama i kvalitetnim analitičkim alatima kakve posjeduje Bisnode BH privrednici mogu uticati na razvoj njihovog biznisa a općine otkriti prostor za nova ulaganja i napredovanja u svrhu razvoja lokalne privrede,“ dodala je Zlata Mulać, direktorica Bisnode BH.“Želja nam je biti jedan od učesnika procesa koji će osnažiti i unijeti novi kvalitet i u odnos javne uprave sa privrednicima, na putu ka zajedničkom cilju: osnaživanju privrede kroz lokalni do regionalnog karaktera.“

STANJE U PRIVREDI TK

Prema Bisnode analizi koja je predstavljena na susretu u Živinicama, uTuzlanskom kantonu ima 27.319registrovanih pravnih lica, koja nisu u postupku likvidacije ili stečajaod čega je 3.744 pravnih lica koja su predala finansijske izvještajeAgenciji FIA do 01. 03. 2016.Novoosnovanih subjekata u zadnjoj godini je 88a blokiranih 400 (11,6% ) što je ispod prosjeka BiH (15,5%).

Tradiciju privrede TK pokazuje struktura registriranih pravnih lica: 60,28% kompanija u TK poslije više od 10 godina.Najviše pravnih lica u TK je registrirano u djelatnosti trgovine na veliko i malo (32,35%), što je trend i u cijeloj BiH. Ova djelatnost generira i najviše prihoda i dobiti

Preduzeća u TK ostvaruju 14,2% od ukupnih prihoda i 16,4% netto dobitiFedracije BiH a realizovale su izvoz u visini od  1.285.366.827 KM tako da TK učestvuje sa 19,5% u ukupnom prihodu FBiH ostvarenom od izvoza.20,1% prihoda TK dolazi od izvoza robe i učinaka na strana tržišta.

Broj radnih mjesta se povećava u zadnje tri godine. U 2016. prijavljeno je 4.169 radnih mjesta više nego u godini prije, što je povećanje od 7,2%. Privredni subjekti u TK pokazuju niži trošak plata po zaposlenom nego je to prosječno u u FBiH.

Financijski podaci poslovanja u posljednje tri godine pokazuju rast po svim pokazateljima, što ukazuje na stabilnost poslovanja kompanija.Distribucija likvidnosnog rejtinga (Bisnode dinamična ocjena) poduzeća u TK ukazuje na prosječnu likvidnost.

Iako među 10najvećih kompanija prema prijavljenom ukupnom prihodu za 2016. imaju i dvije blokirane, ove kompanijeostvaruju 32,4% prihoda, 30,4% neto dobiti i kreiraju 26,1% radnih mjesta u TK.

 

RB. KOMPANIJA Grad Grana

djelatnosti

Ukupni prihod

KM

Dobit

KM

Broj

zaposlenih

1. BINGO d.o.o. Tuzla G 47.11 915.791.221 67.451.635 5.605
2. SSL d.o.o. Lukavac C 20.13 204.779.733 42.819.008    526
3. GLOBAL ISPAT KIL d.o.o. Lukavac C 19.10 192.728.009                  0    944
4. RMU “BANOVIĆI” d.d. Banovići B 05.20 150.821.672   1.153.449 2.824
5. TMD Ai d.o.o. Gradačac C 29.32 119.695.601   1.628.745    573
6. JZU UKC Tuzla Q 86.10 111.046.245      269.864 2.389
7. JP EP BiH d.d. – Sarajevo, ZD Rudnici Kreka d.o.o. Tuzla B 05.20 104.380.369                  0 2.621
8. OMEGA d.o.o. Živinice G 46.90    75.005.498    3.265.343    400
9. FCL d.d. Lukavac C 23.51    63.857.983 12.744.199    196
10. Lactalis BH d.o.o. Gradačac G 46.33    51.445.593                   0    154

(analiza Bisnode BH; Izvor podataka: FIA, APIF)

Bonitetna kuća Bisnode BH je dio međunarodne grupacije Bisnode AB sa sjedištem u Stockholmu gdje se certificiranje provodi još od 1989. godine ivodeći je ponuđač poslovnih i bonitetnih informacija, kojeg u 18 zemalja Europe kao pouzdanog partnera koriste mala, srednja i velika preduzeća, banke, osiguravajuće kuće i leasing kompanije i nevladine organizacije. Od 2004. je i globalni strateški partner najstarije američke bonitne kuće Dun & Bradstreet koja posjeduje najveću svjetsku komercijalnu bazu podataka, sa više od 250 miliona podataka o preduzećima iz 220 država.

Bisnode pomaže u izboru novih ključnih kupaca ili dobavljača, analizira tržište i priprema strategije kao i rješenja koji pravna lica koriste za pripremu segmentacije tržišta i kupaca, strategiju prodaje, monitoring partnera, definiranje konkurencije i tržišne pozicije./D.M./

Vaš komentar na članak: