Putovanja:Najlošiji put do Sarajeva

   Jedan od ključnih problema u našem širem okruženju svakako je slaba povezanost Tuzle i okoline sa glavnim gradom BiH. Iako putna infrastruktura u cijeloj zemlji nije na zavidnom nivou, put Tuzla – Sarajevo zasigurno je jedna od najlošijih dionica.

   Izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju puta M-18 Tuzla – Sarajevo finansira Evropska komisija, dok je JU Direkcija cesta FBiH zaduženi posrednik između ove komisije i organa vlasti. Pored tehničkih podataka i prikupljanja dokumentacije, zadatak Direkcije cesta je da konsultantu dostavlja potrebne informacije. Pravac Tuzla – Sarajevo dug je 107,9 km i podijeljen je na osam dionica, koje su predmet ovog projekta i dvije dionice za koje su glavni projekti već prethodno završeni, a to su Kladanj – Potpaklenik i Potpaklenik – Olovo.

    Na osnovu tendera Evropske komisije odabran je konsultant za preostalih osam dionica. Ipak, rok za izradu projektne dokumentacije istekao je u julu 2008. godine, no produžen je na ukupno 30 mjeseci, kazala je  Fata Terzić – rukovodilac Odjeljenja za studije i projekte. Konsultantska kompanija do sada je dostavila studiju prometa i idejna rješenja za sve dionice. Realizacija ovih projekata zavisiće od raspoloživih sredstava, kao i proces nadoknade zemljišta. Potrebna glavna dokumentacija završena je i za dva mosta kao i za tunel Potpaklenik – Olovo, gdje je izvođenje radova na početku.

   Od svih dionica, kako ističu iz Direkcije cesta FBiH, svakako da će se birati one najprioritetnije, dok bi analiza opravdanosti trebala pokazati u koje će dionice biti potrebno ulagati veća sredstva.Ne treba posebno podsjećati da putovanje za Sarajevo preko Karalule i dalje kroz planinske vrleti oduzima mnogo vremena.Neravna cesta, sa puno krivina, uzbrdica i nizbrdica, podsjećaju na američke jahače rodea, ili da se vozite na ringišpilu,  pa dok dođete do Sarajeva potpuno ste iscrpljeni!

  Zato bar priča da će se graditi moderna saobraćajnica mnogo znači, tek toliko da nismo potpuno zabroavljeni!

 

Ovako to rade u Hrvatskoj