Međuvršnjačka podrška u srednjim školama TK

Međuvrsnjačka podrška u okviru Projekta Građanin – CIVITAS za Demokratiju tema je nas ućenika Srednje medicinske skole Tuzla, odjeljenja 3-A.

Smatramo da svi problemi u razvoju ličnosti pojedinca potiču iz perioda srednjoškolskih dana. Svaki uspješan čovjek svoj uspjeh gradi na temelju iskustva, znanja, samopouzdanja i vještina, koje je stekao u tom periodu. Želimo skrenuti pažnju javnosti, posebno roditeljima, na dosta “skriven” problem koji se dešava svakodnevno učenicima.

Po mišljenju mnogih psihologa, jedan od najtežih perioda u procesu odrastanja je prelazak iz osnovne u srednju školu. Mnogi učenici osjećaju pritisak pod uticajem promjene okoline i novih izazova s kojim se susreću. Sve je češća pojava nedostatka komunikacije izmedju učenika, pojava anksioznosti, slabljenje općeg uspjeha učenika u školovanju, sklonost delikventnom ponašanju… Sve to stvara nezdravu okolinu za pojedinca. Zbog svih navedenih promjena u ponašanju, koje su najčešće pri samom dolasku u srednju školu (1. i 2. razred) odlučili smo da pokušamo na inovativan način pruziti podršku našim vršnjacima, putem takozvanog “Programa mentorstva starijih učenika za mlađe”.

Pogram mentorstva obuhvata učenike 3. i 4. razreda koji imaju funkciju mentora, te učenike 1. i 2. razreda kojima se pruža socijalna, emocionalna i akademska podrška. Učenici mentori bili bi primjereni učenici koji imaju zapažen rezultat u akademskim uspjesima, kao i njihovom ponašanju i vladanju. Svaka grupa/razred imala bi svog mentora, koji bi kroz komunikaciju pružao savjete na osnovu ličnog iskustva, te pomoć u boljem razumijevanju nastavnih jedinica. Ovaj program bio bi u saradnji sa vijećem učenika, kao i menadžmentom škole.

Smatramo da će ovaj vid pomoći učenicimq smanjiti navedene probleme s kojima se susreću, te doprijeniti boljem razvoju zajednice čija budućnost leži u rukama mladih./Elma Poljić/