Prvi HR.Weekend oduševio sve posjetioce
-Transformacija upravljanja ljudskim potencijalima ključna tema HR.Weekenda
Uz pregršt poučnih predavanja, sjajnog druženja i zabave,i mnoštvo noviteta u svijetu ljudskih potencijala završio se prvi HR.Weekend koji je nastao kao odgovor na sve veću potrebu i promjeneu okviru HR industrije. Događaj je bio namijenjen svim profesionalcima, menadžerima ljudskih potencijala i poslodavcima, kao i svim zainteresovanima za razvoj i primjenu inovativnih strategija u upravljanju ljudskim resursima.
„HR.Weekend je nastao kao plod težnje da napravimo festival posvećen sve traženijoj struci – HR-u, na kojem će svaki učesnik biti zadovoljan, festival gdje će svako moći dapronađe nešto za sebe i festival čije će teme biti orijentisane na moderna i progresivna HR rješenja. Program smo dugo kreirali, a komentari na prvo izdanje su i više nego pozitivni. Uspjeli smo u našim težnjama, što nam samo daje vjetar u leđa za iduće izdanje,“ rekao je po završetku festivala DanielAckermann suorganizator HR.Weekenda.
„Iz godine u godinu rastemo, tačnije evoluiramo. Od ove godine po prvi smo put održali i HR.Weekend, koji je samo jedan od primjera konstantnog osluškivanja potreba tržišta i prolagođavanja programa WeekendMedia Festivala aktuelnim temama i trendovima, što je tradicija koja se nastavlja iz godine u godinu. HR.Weekend se pokazao kao odlična platforma za generisanje novih ideja, sklapanje prijateljstava, networking, ali i zabavu.“ rekao je Tomo Ricov,suorganizator HR.Weekenda.
Prvo izdanje HR.Weekendaobiljžila su zanimljiva predavanja, ali i paneli koji su pokrili teme od recruitmenta i selekcije, preko razgovora o underperformerima o kojima se inače rijetko priča, do zanimljive debate između kliničke i organizacijske psihologije na temu mračne trijade u kompanijama.
Oduševio je i neuronaučnik i profesor dr. Nikolaos Dimitriadis, koji je zanimljivim predavanjem It’snotyou, it’syourbrain objasnio kako neuronauka vidi promjenei kako naš mozak njima upravlja.
„Možemo li predvidjeti ljudsko ponašanje? Za to nam pomažu tzv. selfreporting, promatranje i biometrika, odnosno neurometrika. Dakle, možemo ljude pitati nešto, možemo ih promatrati i možemo ih istraživati. No ljudi ipak vole govoriti i zapravo često govore ono što njihov mozak “uopće ne misli”, jer mi nismo ti koji biramo ono što činimo niti biramo razloge iz kojih to činimo“, izjavio je dr. Dimitriadis.
U skladu s jednom od najaktuelnijih tema današnjice, Florian Pollner i Asmus Komm, McKinsey partneri, na predavanju Re-imagining HR – back to human in a worldof Generative AIpodijelili su nastajuće prioritete i operativne modele HR funkcija pod uticajem vještačke inteligencije. „AI je u svakodnevici HR-a, samo mnogi toga do sad nisu bili svjesni jer nisu to sami vidjeli. Generativni AI ili GenAI danas je pokretač jačanja efikasnosti upravljanja ljudskim resursima i ima ogroman uticaj na gotovo svaki domen HR-a na globalnom nivou“, objasnio je Komm povezanost između HR i AI.
Veliku pažnju privuklo je i predavanje Šta znači burnout i kako se razlikuje po različitim generacijama?-na kojem je prof.dr.sc. Nataša Jokić Begić učesnike povela na putovanje kroz generacijske razlike u načinu na koji one brinu o samima sebi i pokazala šta je bilo bitno prijašnjim generacijama, a šta današnjim.
„Različite generacije različito izražavaju svoje emocije na radnom mjestu. Dok su starije generacije često suzdržane, mlađe generacije su otvorenije prema izražavanju svojih osjećanja, kao i njihovom uticaju na produktivnost na poslu“, istakla je Jokić-Begić.
HR.Weekend donio je i dozu nauke, pa su o promjenama unutar HR industrije govorili su Lucija Veličan, HR konsultantkinja IT industrije Talentarium Austrija, Slobodan Jović, psiholog i CEO Selekcija.hr, Blagica Petrovac, viši direktor ljudskih potencijala Plive i Maša Prebeg, direktorica sektora ljudskih resursa Konzuma uz moderatorsku palicu Nikole Milosavljevića, managing partnera HR Fabrike na panelu Ch-ch-changes – od selekcije prema recruitmentu.
„Recruiter i osoba koja se bavi selekcijom po meni ne mogu biti jedno. Psiholog ima određena znanja, mudrost, prati neverbalnu komunikaciju, ima testove i bolji je kod procjene ljudi i samim tim kod selekcije. S druge strane, za poziciju recruitera bolji su ekonomisti, sociolozi ili prodavci koji imaju neka druga znanja, bolji su za prodaju i nagovaranje te na kraju privlačenje kadra. Tu je osnovna razlika ova dva pojma”, pojasnio je Jović temeljne razlike ova dva sve traženija zanimanja.
Mjesto više tražilo se i na predavanju “Kakvu organizaciju ljudi neće napustiti – šta kaže nauka”, Mitje Ružojčića i Zvonimira Galića s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
A za sve one koji su razmišljali o karijeri unutar HR sektora, stručnjak Michael Custers, direktor marketinga SD Worx, predavanjem It’sgreat time to be in HR pružio je dublji uvid u industriju ljudskih resursa i učesnicima dokazao kako HR itekako ima potencijal i svijetlu budućnost.
„Sve što dotakne HR sektor postaje fluidno. Jučer je sve bilo dugoročno, sigurno i predvidljivo, a danas je sve dinamično, fluidno, mobilno i promjenjivo“, izjavio je Custers objašnjavajući rapidni razvoj ove industrije, ali i navodeći razloge zašto bi trebalo vjerovati da je sada idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora. Objasnio ih je kroz tri ključna pitanja: hoće li moj HR posao propasti, hoće li AI preuzeti moj posao i hoće li se Evropa razdvojiti? „Jedno je sigurno, sada je idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora, naročito ako možete da iskoristite prednosti vještačke inteligencije i tehnologije uopšte uz uspješno savladavanje i manevrisanje regulatorne kompleksnosti u savremenom svijetu“ zaključio je.
Prvi HR.Weekendobilježile su brojne aktuelne i vrlo važne teme današnjeg poslovnog svijeta, koje se tiču i stručnjaka ljudskih resursa i poslodavaca, ali i cjelokupnog stručnog kadra koji se našao u izazovnom svijetu potrage za poslom. Ovim temama dati su odgovori na brojna pitanja savremenog načina zapošljavanja, a tokom nezaobilaznog networkinga sigurno su razmijenjeni i savjeti kako lakše pristupiti današnjim trendovima tog procesa.
Više detalja i priča s HR.Weekenda možete pogledati ovdje, a kako je prošao prvi HR.Weekend možete saznati putem službenih kanala Facebook, Instagram i Linkedin profila Festivala./Minela Pamuk/