Korona
Svaki odlazak mene i moje supruge u Dom zdravlja Živinice je za nas oboje, pravi pakao. Kao pacijenti zdravstvenih ustanova, ili korisnici usluga našeg zdravstva, pravi smo amateri i ja i moja supruga, jer u četiri ili pet godina navratimo u ove ustanove. Zbog toga, ne poznaje nas ni osoblje iz porodične medicine u kojoj smo službeno zabilježeni.
Iako, prije odlaska u Dom zdravlja Živinice, dobro sve isplaniram, ali uvijek ovi iz tima porodične medicine u kome se kao liječimo, imaju zvrčku sa kojom meni i mojoj supruzi zagorčaju život naredna tri dana poslije odlaska kod njih.
Prije pet dana osjetio sam da sam malaksao. Iako je ljetnje doba, imao sam osjećaj da sam prehlađen. Iz nosa je curila voda. Povremeno me je boljela glava, jako sam se znojio po cijelom tijelu, pogotovu po prsima i nisam imao apetit. Smatrao sam da se radi o prehladi i da nema potrebe da zbog toga idem kod ljekara. Od ponedeljka t.j. od 01.08.2022. godine, suprugu je ‘ova prehlada’ oborila u postelju i cio dan je nije ništa mogla da jede. U utorak. smo posumnjali da je u pitanju zaraza koronom. Testirali smo kod kuće prvo suprugu testom za kovid i test je bio pozitivan. Uradio sam i ja kovid test, takođe, bio sam pozitivan na koronu.
Obzirom da se radilo o kasnim poslijepodnenim satima, otišli smo u hitnu pomoć Doma zdravlja u Živinicama. Ljubazni mladi doktor u hitnoj pomoći nam je objasnio da se sutra moramo javiti svom porodičnom ljekaru koji će nam dati uputu za epidemiološku službu Doma zdravlja Živinice, gdje će se uraditi konačni kovid test. Takođe ovaj ljubazni doktor je napomenuo da do tad, uzimamo što više tečnosti, vitimina c i d i da, za eventulano pogoršanje stanja se javimo ovdje u hitnu službu.
Sutradan, t.j. u srijedu 03.08.2022. godine poranimo ja i moja supruga u porodičnu medicinu. Smatrali smo da smo sve definisali i pripremili, te da ćemo veoma brzo i jednostavno završiti posao oko dobivanja uputnica za kovid test. U krajnjem slučaju to i nije neki posao, radi se o ispisu i ovjeri dva manja papira. Ovi to u Domu zdravlja Živinice još rade ručno, a da se koristi informacioni sistem u ovoj zdravstvenoj ustanovi, to bio bio posao od samo dvije minute.
Posao oko izdavanja dvije uputnice za kovid test, toliko su zakomplikovale sestre na šalterima porodične medicine da je izdavanje ovih uputnica trajalo dva sata. Prvo su odbijale da se uopšte izdaju uputnice. Moje i suprugino šetanje od jednog do drugog šaltera u Domu zdravlja trajalo je skoro sat vremena. Pozvao sam jednog mog prijatelja koji radi u Domu zdravlja Živinice i zamolio ga da mi kaže kakva je procdura ako pacijent dođe u Dom zdravlja sa već utvrđrnom zarazom korone. On mi je odgovorio isto kao ljekar u hitnoj pomoći, a to je da se treba javiti porodičnom ljekaru koji će mu dati uputnicu za epidemiološku službu, gdje će se konačno utvrditi da li je pacijent pozitivan na koronu. Poslije ubjeđivanja sa sestrama na šalteru porodične medicine, konačno su nam uzele knjižice. Ali ne leži vraže. Jedna punačkija sestra koja je asistirala neiskusnoj mlađoj sestri koja radi u timu ljekara kome pripadamo ja i moja supruga je rekla; ‘uzmi mu knjižice i neka izađe vani’. Vani na suncu kao kovid bolesnici, ja i moja supruga, čekali smo dva sata za uputunice.
U jednom momentu supruga je osjetila vrtoglavicu i sjela na betonsku ogradu. Ja sam se pridržao za ogradu, jer stajati dva sata na suncu kao kovid bolesnik nije lako.
Supruga je morala sjesti na beton u smeće
Ja sam se pridržavao za ogradu
Negdje iza deset sati konačno sestra nam je iznijela vani uputnice za epidemiološku službu. Sretni obadvoje, poslije ovoliko muka, potrčasmo do epidemiološke službe. Stavismo knjižice sa uputnicima u sanduče. Vidim samo smo mi od pacijenata. Velim ženi, ovo nešto nije dobro. Neće mene ništa što je lako. Ovi sigurno iz Doma zdravlja Živinice su kao zli čarobnjak koji vas čeka na svakom koraku da vam zagorča život. Tako je i bilo. Upitasmo jednog radnika Doma zdravlja koji naiđe, do kada ovi iz epidemiološke službe primaju uputnice za testiranje na koronu. Do devet sati, reče on. Eto vidiš, velim ja ženi. Danas nema ništa od testiranja.
Poranimo sutradan, t.j. u četvrtak 04.08.2022. godine, ja i moja supruga pred Dom zdravlja, epidemiološka služba, treći dan od saznanja da imamo koronu. Knjižice sa uputnicama stavimo u sanduče. Čekamo. Ima još pacijenata. Velim ja supruzi, sigurno nas čeka još neko iznenađenje. Zlih duh ne miruje. Njegov je posao da ljudima zagorča život, a kad to uradi grohotom se smije i uživa. I tačno. Dođe sestra, pokupi knjižice pa veli, jeste li nazvali ove brojeve i pokaza na list papira zakačen na prozoru na kome su navedena dva telefonska broja, jedan broj je mobilni, a drugi broj je fiksni, svi morate nazvati jedan od ovih brojeva. Stariji čovjek, mršav iznuren prvi nazva. Bio sam blizu njega i valjda kad nije mogao dobiti vezu on opsova, jeb.te otac. Uspio je drugi put kada je nazvao fiksni broj.
Ja sam nazvao isto ovaj navedeni fiksni broj. Javi se ženska osoba i veli, recite ime i prezime i broj svog mobilnog telefona. Rekoh podatke i za sebe i za suprugu. Kasnije sam shvatio da ovi iz epidemiološke službe Doma zdravlja Živinice, kada se nazovu uzimaju podatke da bi mogli na mobilni telefon javiti pacijentu rezultat testa. Ova tehnologija rada i metoda komunikacije sa pacijentom je na nivou srednjeg vijeka. Da je ova zdravstvena ustanova na vrijeme u svoje poslovanje uvela informacionu tehnologiju, lakši bi bio rad osoblju, a pacineti se ne bi stavljali na razne muke i peripetije kao što je ova sa javljanjem na telefon.
Stiče se dojam da naše zdravstvene ustanove samo prema vladajućoj aligarhiji i parali likovima vrše brze i kvalitetne zdravstvene usluge.
Kad god imam potrebu da posjetim zdravstvenu ustanovu Dom zdravlja Živinice, ja doživim šok i veliko poniženje. Zašto je to tako? To je zbog toga što nemam potrebe često odlaziti kod ljekara, jednaput u 4-5 godina pa me ne poznaju i misle da tu ponekad zalutam. Drugi pacijenti odmah čim su blizu šaltera pozdravljaju se po imenu. Valjda skoro sedmično tu dolaze. A ima toga, da ima svoj svoga.Pitam se, zašto ja i supruga čekasmo dva sata za običnu uputnicu vani na suncu, u smeću i betonu.Krajnje je vrijeme da nadležni državni organi poduzmu mjere i da se zdravstvo kod nas organizuje po savremenim organizaconim i tehnološkim pricipima.
P.S. Obaviješten sam putem telefona u četvrtak 04.08.2022. godine od strane epidemiološke službe da smo i ja i supruga pozitivni na koronu i to poslije tri dana lutanja od jedne do druge službe u Domu zdravlja Živinice. Rečeno mi je da će sanitarna inspekcija izdati rješenje da se ne smijemo kretati do 11.08.2022. godine t.j. da moramo biti izolorani.
Nikakve druge mjere ovi iz Doma zdravlja nisu poduzeli. Čak što više, rekli su mi, da ne traba ja i supruga da se javljamo porodičnom ljekaru. Iako smo oboje u poodamaklim godinama, kao i to da ovi iz Doma zdravlja Živinice, nisu znali koji je intezitet zaraze, da li je zaraza zahvatila pluća i tome slično, nisu ništa poduzmali.
(Selimović Edhem Edo)
.