Mliječna industrija – Formula 1 FMCG industrije

Put od farme do stola zahtijeva stroge procese kontrole zavisoki kvalitet, zdravstvenu ispravnost i odličan ukus. Za uspješnu proizvodnju mlijeka potrebno je imati kompletan tim ljudi koji ima zajednički cilj.Da proizvedu što kvalitetnije, ukusnije i zdravstveno ispravne proizvode za svoje potrošače.

Proizvodnja, kontrola kvaliteta i prodaja: Kako teče put kapi mlijeka od farme do naših trpeza u  Lactalis BH mljekari u Gradačcu?

Svaki je korak važan u čitavomlancu prerade mlijeka, objašnjava Edin Bahić, direktor tvornice Lactalis BH.Bahić kaže da je najvažniji osjećaj odgovornosti, a da se sve ostalo nauči, te da su ekspertiza i iskustvo nešto što se stiče.

-Puno je koraka koji prethode ulasku mlijeka u proizvodnju.To uključuje mužu, hlađenje svježeg mlijeka, primarno kvalitativno ispitivanje od strane terenskih radnika, prikupljanje, transport i detaljno mikrobiološko i hemijsko ispitivanje mlijeka prije samog ulaska mlijeka u proizvodnju.Za uspješnu proizvodnju mlijeka i mliječnih proizvoda nisu potrebna samo sredstva, već i kvalitetni, dobro obučeni, odgovorni ljudi. Tim koji teži jednom cilju je preduslov,kaže Bahić.

Kako bi motivirali svoje uposlenike na što bolje rezultate i proizvodili samo najbolje za svoje potrošače, u Lactalisu BH kontinuirano ulažu u svoje ljude kroz edukacije i druge benefite, fokusirajući se na prepoznavanje i razvijanje talenata. Fokus je na mladima koja izražavaju interesovanje i pokazuju i potencijal za rad u prehrambenoj industriji.

Tim zadužen za kontrolu kvaliteta neprestano prati cjelokupan proces proizvodnje, kako bi sve teklo kako treba.

– Visoka kvaliteta mliječnih proizvoda podrazumijeva osiguranje zdravstvene ispravnosti i najboljeg kvaliteta proizvoda.To znači poštivanje svih domaćih i međunarodnih zakonskih normi i standarda pri otkupu, proizvodnji i prodaji mliječnih proizvoda, kaže Mirza Čolić, voditelj kontrole kvaliteta.

Kontrola kvaliteta se prožima kroz sve procese nastanka mliječnih proizvoda, a prate je tri faze: ulazna, procesna i finalna kontrola.

– Za svaku fazu potrebno je implementirati plan monitoringa analiza, sa tačno određenim parametrima, metodama, dinamikom analiza, odgovornostima i propisanim korektivnim mjerama u slučaju odstupanja, ističe Čolić.

Upravljanje kvalitetom i sigurnošću hrane temeljne su vrijednosti mliječne industrije Lactalis BH, a njihovo kontinuirano unapređenje prioriteti su poslovanja. Postoje situacije kada se standardi kvalitete mijenjaju i nadograđuju, ali to ne otežava timu Lactalisa BH da bude u trendu s promjenama.

–  Lactalis grupa je svjetski lider u proizvodnji mliječnih proizvoda, a zahvaljujući naprednim komunikacijskim tehnologijama svaka članica grupe ne samo da je uvijek “up to date”, nego i aktivno učestvuje u kreiranju novih i ažuriranju postojećih standarda kvaliteta, naglašava Čolić.

Implementirani i certificirani sistemi upravljanja kvalitetom i zdravstvenom sigurnošću hrane dodatni su garant da Lactalis BH proizvodi najkvalitetnije i najzdravije mliječni proizvode.

Anes Džakić, voditelj prodaje, objasnio nam je kako visoko kvalitetni, ukusni proizvodi iz Lactalis BH asortimana zapravo dolaze do polica naših supermarketa.

– Prepoznavanje specifičnih potreba i različitih kategorija potrošača iziskuje konstantnu budnost i prisustvo na policama kupaca. Mliječna industrija je Formula 1 u FMCG industriji – dosta se sve brzo odvija, i potrebno je ogromno iskustvo kako bismo vladali poslom, navodi Džakić.

Kako bi se pratila kretanja tržišta i reagovalo pravovremeno, mora postojati sinergija svih odjela, ističe Džakić.Dodaje da je od izuzetne važnosti da prodaja bude praćena kvalitetnim planiranjem, te da optimizacija robe, kako u skladištu tako i kod kupaca, mora biti usklađena. Sve to utiče na prodaju, smanjenje troškova, otpisa i povrata.

Među potrošačima Lactalis BH proizvoda postoje i oni čije su zdravstvene potrebe nešto drugačije od uobičajenih. Obzirom da je ova kompanija stalno u toku sa potrebama svojih kupaca, na tržište plasira širok asortiman proizvoda među kojima se mogu pronaći i oni sa manjim udiom mliječne masti, ali i bez laktoze.

Zadovoljni kupci najbolji su pokazatelj da je kompanija Lactalis BH uvijek na pravom putu. Od farme do stola, svaki korak u lancu opskrbe mlijeka i mliječnim proizvodima oblikovan je s ciljem pružanja najbolje moguće kvalitete. Posvećenost Lactalisa BH zdravlju i zadovoljstvusvojih potrošača i okolišaogleda se u činjenici da se na policama marketa uvijek traži proizvod više.

Proizvodi kompanije Lactalis BH proizvode se u mljekari u Gradačcu, od mlijeka koje se otkupljuje od svojih 1.500 kooperanata – domaćih farmera. Kompanija Lactalis osnovana je prije 90 godina u Francuskoj i poznata je po svojim brendovima Dukat, Domaće blago, Président, Galbani, Alpsko mleko, Parmalat koje proizvodi ili distribuira na tržištu Bosne i Hercegovine./Dobrila Močević/