Yugo koji juri preko 200km/h
Da ga vidi prosječan vozač i građanin, rekao bi da je to starudija koja je samo izlijepljena naljepnicama, te mu našao još hiljadu mana, uz obavezan vic o grijačima na zadnjoj Yuginoj šajbi. Ali dok bi se taj isti prosječan vozač smijao tom bajatom vicu, ovaj Yugo bi već bio u šestoj brzini i jurio poput nekog aviona. Dobro došli u rubriku, vjerovali ili ne.
Znao sam za slučajeve ubacivanja motora sa nekog sportskog motocikla u Fiću ili pak Peglicu i da takav poduhvat te malene automobile pretvara u zvijeri koje pometu konkurenciju na utrkama. Minule zime Armin Mujkanović mi spomenu da baš planira ubaciti takav motor u svog starog Yuga sa kojim je nekada nastupao na utrkama, a ja sam kao i mnogi koji su čuli za taj projekat bio skeptičan, jer sam znao da je to zaista tehnički zahtjevno, ali sam se i radovao, ako uspije bit će to nešto posebno.
Vrijeme je prolazilo Armin je vrijedno radio i konačno je projekat završen, danima je najavljivao prvo testiranje te smo dogovorili termin. Samo ako ne bude kiše, reče mi, a onda sam kao pjesnik Matija Bećković brinuo o vremenu i pisao svim meteorološkim stanicama, svim poštarima i svim pjesnicima a naročito sebi da se kiše zadrže u zabačenim krajevima…
Sa vremenom se posrećilo, pa je stari dobri Yugić stigao na pistu, na svoju prvu vožnju. Očekivao sam da bi mogao postići zavidnu brzinu sa silovitim ubrzanjem. Prvi je za upravljač sjeo stari automobilistički as Mustafa Mujkanović jer je na ovom projektu on ponajviše i radio. Krenuo je lagano da bi osjetio kako se auto ponaša a onda nestao u daljini. Kada se vratio sa te vožnje rekao je jednu nevjerovatnu cifru koja je zapravo bila postignuta maksimalna brzina.
Savjetovao je Armina da se prvo privikne na auto, i dao mu određena upozorenja, ali sada već iskusni Armin nije imao potrebe da se duže privikava na auto, na domak je šampionske titule u brdsko-brzinskim utrkama u prvenstvu Hrvatske sa svojom Hondom Integrom TypeR DC2!Zvuk? Neobičan za jednog Yuga, čak i trkaćeg. Prizor? Zastrašujući, kada vidite sa kojim se silama bori taj mali autić, plašio sam se da se nešto ne otkine, jer to se vrlo često dešava kada se spoje velika snaga i stari Yugo. Motor? Suzuki sa 1000ccm i 185KS. Težina? Oko 600kg, što je 3,24kg po 1KS.
Ali test je prošao bez greške, Yugo je premašio broj od 200km/h, to je bilo dovoljno da sretni odemo kući. Yugo koji ide preko 200km/h, nije misaona imenica, već je stvarnost, nakon određenih preinaka na istom, i na nekoj sigurnijoj stazi idemo dostići i veću brzinu, da bi ovo bio najbrži Yugo na svijetu. A da li će nam prosječan vozač i građanin vjerovati, to nam više nije važno./Emir Nišić/